Praktyka emocji to technika skupiająca się na odczuwaniu sygnałów płynących z ciała. Zapraszamy wybraną przez siebie myśl i sprawdzamy, jak reaguje na nią nasze ciało. Przyjmujemy z ufnością każdą myśl, co pozwala na otwarcie się na tematy, które do tej pory odrzucaliśmy, wypieraliśmy, z którymi nie mieliśmy odwagi się skonfrontować. Jednym z takich zagadnień jest lęk.

Dlaczego warto zaprosić lęk do swojego ciała?

Oddzielając się od lęku, traktując go jako coś, co jest poza nami, tworzymy w ciele blokadę. Uznaliśmy w pewnym momencie, że odczuwanie lęku jest dla nas zbyt bolesne. Było to rozwiązanie, które pozwoliło na to, by przestać czuć. Utworzona blokada przyczynia się do obniżenia poziomu energii w twoim ciele fizycznym. Lęk wciąż pozostaje w ciele emocjonalnym i mentalnym, jednak nie ma możliwości przejawiania się w ciele fizycznym. Wyparty lęk, domaga się byś go z powrotem przyjął. W jaki sposób? Dostarcza Ci nocnych koszmarów lub zalęknionych osób w Twoim otoczeniu. Możesz uważać, że życie jest straszne i niebezpieczne. Ludziom nie można ufać, powietrze jest brudne a jedzenie niezdrowe.

Transformacja lęku

Lęk może zacząć Cię wspierać. Wszystkie emocje są dobre. Gdy dopuścimy do siebie emocję w postaci lęku, doświadczymy i nauczymy nasze ciało jego transformacji w bezwarunkową miłość. Dzięki temu przestaniemy odczuwać dyskomfort. Nawet, gdy pojawi się w naszym życiu sytuacja, która dotychczas wywoływała lęk, będziemy spokojni. Umysł pozostanie niewzruszony wobec zaistniałej sytuacji. Z łatwością, wybierzesz najlepsze z możliwych rozwiązań. Z czasem ciało automatycznie zacznie przetwarzać lęk w bezwarunkową miłość.

Nie oddawaj innym pilota do swoich emocji. Koniec z wymówkami: „Ten facet doprowadza mnie do szału”, „Przez szefa nabawię się wrzodów”, „Dostanę migreny przez moje dzieci”. Odbierz im tego pilota i wciśnij guzik z napisem „spokój”. Nie masz wpływu na to, co robią inni, ale masz wpływ na swoje reakcje. – Regina Brett

Praktyka emocji – uwalnianie lęku

Zastanów się nad tym czego się obawiasz. Jakie są Twoje myśli na temat świata. Wybierz myśl, która jest w opozycji do Twojego postrzegania. Proponuję byś zaczął od myśli: “czuję się bezpiecznie”.

Połóż się na macie, bądź na łóżku. Poproś w myślach o to, by świadomość wypełniła Twoje ciało. Następnie pomyśl: “z ufnością przyjmuję do mojego ciała myśl: czuję się bezpiecznie”. Jeśli usłyszysz w głowie zaprzeczenie wypowiedzianej myśli, powtórz: “z ufnością przyjmuję do mojego ciała myśl: czuję się bezpiecznie”. Pozwól, by w Twoim ciele pojawiły się odczucia związane z tą myślą. Po dwóch minutach pomyśl: z wdzięcznością odczuwam myśl “czuję się bezpiecznie”. Zaczekaj na odczucia z ciała. Gdy miną dwie kolejne minuty pomyśl: “odczuwam myśl: czuję się bezpiecznie z bezwarunkową miłością” i odczekaj dwie minuty.

Inne myśli, które warto wziąć pod lupę to: “ludziom można ufać”, “kocham życie”, “kocham siebie”, “jestem odważny”.

W jaki sposób działa praktyka emocji?

Poprzez przyjęcie myśli do swojego ciała, możesz odczuć gdzie w twoim ciele są blokady. Jak je rozpoznasz? Pojawi się ból, chłód lub ciężar. Praktykując systematycznie, blokady będą znikać. W miejsce chłodu, przyjdzie ciepło. Dzięki ufności ciało otwiera się na wszystko to, od czego kiedyś uciekaliśmy. Wdzięczność ma wyższą wibrację niż ufność. Odczuwanie myśli z wdzięcznością, rozdrabnia ją. Gdy zapraszamy bezwarunkową miłość, każda myśl się łączy z nią i rozpływa, uwalniając emocję z ciała. Praktykę emocji można trenować w życiu codziennym. Gdy poczujesz lęk, zacznij powtarzać w myślach: “przyjmuję mój lęk do ciała z ufnością.” Taka praktyka przynosi najszybsze efekty. Czy to działa? Sprawdź sam W moim przypadku działa doskonale. Zajęcia z praktyki emocji odbywają się w Warszawie. Inny sposób na uwolnienie lęku znajdziesz w Lekcji pt. Uwolnij swój lęk.

Recommended
Wszyscy pragniemy miłości i szczęścia. Skoro chcemy być szczęśliwi, dlaczego…